Новини

Google переконує своїх співробітників уникати «поганих» слів, що можуть привернути увагу антимонопольних органів

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:

Videvo

Компанія Google, проти якої відкрито щонайменше чотири гучні справи з боку антимонопольних органів США та Євросоюзу, готувалася до розслідувань багато років і попереджала своїх співробітників про «табу» на певні слова і словосполучення в робочій переписці. Про це стало відомо з витоків документів Google.

Деталі ситуації пояснює американська організація The Markup, що займається питаннями етичної журналістики та впливу технологій на суспільство.

Згідно з інструкцією, уся письмова комунікація між співробітниками Google має уникати вжитку слів «ринок», «перешкоди для входу», «мережевий ефект» тощо.

«Слова мають значення. Особливо для антимонопольного законодавства. Суди та регулятори часто зосереджуються на намірах рішень, а потім зазвичай визначають ці наміри на основі наших електронних листів, нотаток та дописів. Перебільшення, сарказм і терміни, випадково навантажені юридичним значенням, можуть створити проблему, навіть якщо наші наміри були цілком законними», — йдеться в документі.

Документ, названий як «Політика глобальної конкуренції», був призначений не лише для сотні тисяч співробітників Google, але й для стажерів, аутсорсних працівників та контракторів.

«Правильні» слова

Google попереджає у своїй інструкції, що всі документи можуть одного дня стати публічними у разі антимонопольних проваджень, тож будь-які необережні висловлювання можуть дати державним регуляторам зачіпки для обвинувачення компанії в злочинних умислах.

Для засудження компанії антимонопольні органи мають довести її домінуюче положення на ринку. Чим ширше пояснення, що це за ринок, тим простіше для компанії довести, що вона чесно грає за правилами. Для цього в переписці співробітників не має бути жодних згадок про ринки — для більшості «небезпечних» термінів Google вигадала малозрозумілі евфемізми.

Наприклад, замість слова «ринок» потрібно писати «галузь», «простір» чи «місце». Замість «мережевого ефекту» слід писати «цінність клієнтів», а замість «перешкод для входу» — «виклики». «Перемогти конкурентів» перетворилося на «покращити сервіс», а «відрізати конкурентів від доступу до аудиторії» стало «інтегрувати аудиторію з Google».

Наразі власник Google — компанія Alphabet — є предметом розслідування Генпрокуратури та Міністерства юстиції США через можливе зловживання становищем для уникнення конкуренції.