Тексти

75 років тому розвідка США випустила керівництво з бюрократичного саботажу в тилу нацистів. Здається, за ним досі працюють у багатьох компаніях

Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:

Артем Марков / Дар'я Светлова / «Бабель»

Під час Другої світової війни американська розвідка уклала секретне керівництво з саботажу в тилу противника. Дотримуючись цієї інструкції, саботажник навіть без спеціальної підготовки і грошей міг уповільнити і навіть зупинити виробництво — виключно бюрократичними методами. Йому потрібно було затягувати робочі наради, ухвалювати помилкові рішення, відкладати вирішення важливих завдань, перекладати відповідальні завдання на неефективних працівників. Оглядач theБабеля Сергій Пивоваров через 75 років прочитав керівництво і вибрав основні інструкції, які досі використовують керівники та співробітники великих компаній (ми ні на що не натякаємо).

У 1944 році Управління стратегічних служб США (попередник ЦРУ) випустило секретне «Польове керівництво з простого саботажу». Документ розсекретили у 2008 році. Це 32-сторінкова брошура, в якій йдеться про «тихі» ненасильницькі методи, які на відміну від підривів та інших руйнувань не потребують спеціальної підготовки та коштів.

Це інструкції про те, як прості люди можуть знизити ефективність і продуктивність на заводах і фабриках, в офісах і на транспортних лініях. Вони засновані на «універсальних можливостях ухвалювати помилкові рішення. Цей вид діяльності, який іноді називають «людським фактором», часто призводить до нещасних випадків, затримок і загальних перешкод навіть за нормальних умов».

Через 75 років у ЦРУ визнають, що «деякі інструкції здаються застарілими; інші ж залишаються напрочуд актуальними, а разом вони нагадують про те, як легко можна підірвати продуктивність і порядок». Ось основні з таких «вічних» інструкцій з корпоративної бюрократії, які можна застосувати в роботі сучасних компаній по всьому світу.

Під час конференцій, робочих зустрічей та засідань:

Для керівників і менеджерів:

Для співробітників:

У брошурі є інструкції для «тихого» саботажу в транспортній сфері. Водіям автобусів пропонують проїжджати зупинки, де «противник» хоче вийти. Таксистам — їхати максимально довгим маршрутом, щоб не лише витратити час «противника», але й додатково підзаробити. Працівникам залізниці — «помилково» продавати два квитки на одне місце, влаштовувати плутанину з багажем і «випадково» виводити хибну інформацію на табло.