Грубих порушень не було. Мовний омбудсмен розповів про кількість звернень у перші дні дії закону про обслуговування українською
- Автор:
- Вікторія Мартинюк
- Дата:
УНІАН
З 16 січня, за два дні, відколи набув чинності закон про обслуговування українською мовою, на адресу офісу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло близько сотні звернень. Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь в коментарі «Радіо Свобода».
Уповноважений зазначив, що за частиною з них планують провести «заходи державного контролю», ймовірно, йдеться про перевірки та попередження.
«Є реакція суспільства на недотримання мовного законодавства на окремих інтернет-сайтах, під час спілкування [водіїв, контролерів] в громадському транспорті з пасажирами. Ну, і крім усього іншого, це скарги, пов’язані із зовнішньою рекламою», — розповів Кремінь, не називаючи деталей.
Водночас, за його словами, грубих порушень мовного закону поки не зафіксували. При цьому, він припускає, що кількість скарг значно зросте після завершення локдауну, коли відкриють заклади громадського харчування.
Кремінь сподівається, що «ефективно проведена інформаційна кампанія» та роз’яснення від ЗМІ дадуть результат.
- Від 16 січня 2021 року мовою сфери обслуговування в Україні офіційно стала українська — відповідно до закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Зміни стосуються підприємств і підприємців, виробників, продавців, установ й організацій всіх форм власності, що обслуговують споживачів або надають інформацію про товари та послуги. Водночас на прохання клієнта його можна обслуговувати іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
- Закон не передбачає кримінальної відповідальності за його порушення. Проте є штрафи — вони набудуть чинності 16 липня 2022 року та становитимуть від 3 400 до 8 500 гривень.