Зеленський підписав закон про водний транспорт. Що він передбачає?
- Автор:
- Костя Андрейковець
- Дата:
Президент Володимир Зеленський підписав закон про внутрішній водний транспорт, який вводить держрегулювання у зазначеній сфері та встановлює відповідальність судновласників за порушення.
Про це повідомляє Офіс президента.
За порушення законодавства судновласникам загрожують адміністративно-господарські штрафи. За перевантаження судна, вихід у рейс без суднових документів або вихід судна, яке не відповідає встановленим вимогам, загрожує штраф — 51 тисяча гривень (3 тисячі неоподатковуваних мінімумів). На цю ж суму оштрафують власників річкових портів за діяльність без внесення до Реєстру обʼєктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту.
За вихід судна, яке не зареєстроване або з несправним (відключеним) обладнанням, передбачено штраф у 85 тисяч гривень (5 тисяч мінімумів). Такий самий штраф загрожує судновласнику за рейс судна, в обладнання якого внесені недостовірні дані.
За перевезення судном вантажу без оформлення транспортного документа, якщо це передбачено законом або міжнародним договором, штраф — 1 тисяча неоподатковуваних мінімумів (17 тисяч гривень).
Штраф накладатиметься за кожне порушення.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій раніше заявляв, що закон дозволить збільшити вантажопотік до 30 мільйонів тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13—16 мільярдів гривень щороку, а також покращити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції.
За його словами, новий закон дозволить:
- перевести частину вантажу з автошляхів на річку, а відтак значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Для прикладу, 1 мільйон тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 мільярд гривень протягом чотирьох років;
- використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну;
- створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі;
- забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, зокрема міжнародних;
- стимулювати суднобудування і відновлення українських підприємств;
- лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, і стимулювати міжнародну торгівлю;
- спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів.
Закон набуде чинності 1 січня 2022 року, однак деякі його статті — лише через три роки з дня опублікування документа.