Перед виборами в США кількість фейків на Facebook зросла втричі
- Автор:
- Дмитро Мрачник
- Дата:
rawpixel / Unsplash
Загальна кількість переходів з Facebook на сайти з фейками та оманливим контентом зросла на 242% в період між передвиборчими кампаніями в США 2016 і 2020 років. Про це йдеться в дослідженні американської організації German Marshall Fund Digital, що вивчає публічну політику.
Дослідники встановили, що з кінця 2016 року кількість повністю вигаданих, брехливих новин збільшилась на 102%, а кількість маніпулятивних, що не підтверджені доказами — на 293%. Таких сайтів тисячі, але більшу частину переходів з Facebook отримують 10 — серед них давно відомі The Federalist і Breitbart.
«Дезінформація заражає наш демократичний дискурс зі швидкістю, що загрожує здоров’ю нашої демократії. Кілька сайтів, що маскуються під новинні агентства, поширюють навіть більш відверту брехню та маніпуляції, ніж у період виборів 2016 року», — заявила керівниця GMF Digital Карен Корнблух.
Цього року Facebook критикували за те, що її алгоритми лише посилюють суспільне роз’єднання та ненависть, і низка американських селебріті розпочала бойкот компанії під назвою Stop Hate for Profit. Проте у керівництві соцмережі переконані, що фейки не впливають на загальну картину того, що бачать користувачі.
«За останні чотири роки ми побудували найбільшу мережу перевірки фактів серед усіх платформ, вклали кошти у виділення оригінальних, інформативних репортажів та змінили наші послуги так, щоб менше людей бачили оманливу інформацію та знали про її характер, коли бачать її», — передає позицію Facebook Business Insider.
Проте фактчекінгова мережа має свої недоліки. Зокрема представники екологічного руху скаржаться, що оманливі статті про глобальне потепління помічають як «позицію», а не фейк. Також відомо, що абсолютна більшість медичної дезінформації взагалі не потрапляє в поле зору перевірки фактів.
- На початку вересня компанія Facebook видалила мережу облікових записів і сторінок, повʼязаних із російською «фабрикою тролів». Акаунти використовували для поширення ворожнечі після президентських виборів 2016 року.
- У соцмережі Twitter зʼявиться нова функція Birdwatch, за допомогою якої користувачі зможуть боротися з фейками та дезінформацією. Зараз функцію тестують.