«Слідство. Інфо»: «Слугу народу» під час кампанії фінансували адвокати, водій, ексміліціонер і церковник
- Автор:
- Олена Козаченко
- Дата:
Соколовська Інна / УНІАН
Громадяни підтримали «Слугу народу» на 42,8 млн грн. З 52 донорів 11 — адвокати, які перерахували партії майже 6,5 млн грн. Про це пише «Слідство. Інфо».
Один з юристів-спонсорів — Олександр Качура, засновник адвокатського бюро Kachura Lawyers, він пройшов у Верховну Раду за списком партії «Слуга народу». Він підтвердив, що перерахував партії 1,2 млн грн.
Пів мільйона пожертвував партії Микола Ценов, який за президентства Віктора Ющенка працював першим заступником начальника Головного управління з боротьби з організованою злочинністю МВС. Майже 41 тис. грн вніс на рахунки «Слуги народу» Яніс Мазуров. Хоча, як свідчить сайт з пошуку роботи, ще у 2016 році він шукав вакансію водія в місті Дніпро і готовий був працювати за 5 тис. грн.
Також спонсором «Слуги народу» став голова церковного комітету Української православної церкви Київського патріархату села Білоберізка з Івано-Франківщини Володимир Глодов’юк. Він перерахував партії майже 300 тис. грн.
«Перерахував кошти я, але нас там декілька людей. Ми порадилися і зробили так, бо хочемо змін», — пояснив він.
Три мільйони гривень партія «Слуга народу» отримала від громадської організації «Команда Зе», створеної в січні 2019 року. Її очолює Олександр Корнієнко, який керував і виборчим штабом партії, нині він народний депутат. Він сказав, що гроші пожертвували громадській організації «різні фізичні особи з усієї країни».
Майже половину всіх внесків — 44,6 млн грн — перерахували партії приватні підприємства.
- Обраний депутатом кандидат від «Слуги народу» Андрій Одарченко вніс майже 200 тис. грн на рахунок партії «Наші», лідером якої є народний депутат від «Опозиційного блоку» Євгеній Мураєв.
- «Слуга народу» витратила на виборчу кампанію 114,65 млн грн, партія Петра Порошенка «Європейська солідарність» — 99,5 млн грн, а партія Юлії Тимошенко «Батьківщина» — 87,2 млн грн.
- До виборів у Верховну Раду найбільше коштів на агітаційну рекламу на телебаченні витратила Радикальна партія, на другому місці — «Українська стратегія Гройсмана».