«ОПОРА»: Під час передвиборчих перегонів найбільше чорного піару було проти «Голосу», «Слуги народу» та «Європейської солідарності»
- Автор:
- Олена Козаченко
- Дата:
Громадянська мережа «ОПОРА» підбила попередні підсумки, які зробили її спостерігачі під час передвиборчої кампанії на дострокових виборах до Верховної Ради. Як йдеться у звіті мережі, протягом травня-липня спостерігачі виявили 2 147 інцидентів з ознаками порушення виборчого законодавства, 83% з яких стосувалися порушення правил ведення передвиборчої агітації і переважно не передбачають кримінальної відповідальності.
За приблизними оцінками спостерігачів, під час виборчої кампанії найбільш масово використовувався чорний піар проти політичних партій «Голос», «Слуга народу», «Опозиційна платформа — За життя», «Європейська солідарність».
Загалом «ОПОРА» надіслала 882 звернення до Національної поліції. За даними на 18 липня, протягом цього періоду виборчої кампанії було відкрито 273 кримінальних провадження.
Також у звіті мережі йдеться про те, що на сьогодні відсутні дієві механізми контролю за обігом коштів, витрачених кандидатами на рекламу в інтернеті. За приблизними підрахунками, за час виборчої кампанії партії та кандидати витратили на політичну рекламу у Facebook понад $1,8 млн.
- Під час парламентських виборів на близько 85 виборчих округах можливе ускладнення ситуації. Про це заявив радник міністра внутрішніх справ Зорян Шкіряк на брифінгу в Києві.
- Найбільш упізнавані для українців політики: президент Володимир Зеленський — 99,8%, колишній президент Петро Порошенко — 99,6%, лідерка партії «Батьківщина» Юлія Тимошенко — 99,2%.
- На дострокових парламентських виборах барʼєр у 5% можуть подолати пʼять-сім партій. Про це свідчать дані опитування Центру Разумкова, яке було проведене 12—17 липня.