Новини

У Франції розпочався суд у гучній справі Air Cocaine

Автор:
Ольга Матвєєва
Дата:

Pixabay / stevepb

У Екс-ан-Провансі, на півдні Франції, почався процес у справі девʼяти осіб, обвинувачених в участі в операції з контрабанди наркотиків ще шість років тому. Серед обвинувачених були двоє колишніх французьких військових льотчиків, офіцер митниці та охоронець знаменитості. Про це повідомляє The Guardian

Всі обвинувачені заперечують причетність до контрабанди наркотиків у справі, яка вже стала відома під назвою «Air Cocaine».

З чого все почалося?

Вперше підозра виникла у 2012 році, коли французькі жандарми отримали анонімне повідомлення, яке вказувало на те, що літак Falcon 50 здійснив дві трансатлантичні поїздки, імовірно з метою контрабанди.

Коли домініканська поліція припинила політ у березні 2013 року, два пілоти, Паскаль Форе, 58 років, і Бруно Одос, 59 років, а також два пасажири — Ален Кастані, 71 рік, колишній пілот, якого описали як «власника» валіз і Ніколас Писапія, «перевізник сумок», — були арештовані. Місцева поліція за наводкою американських колег вилучила 26 валіз зі 680 кг кокаїну в літаку Falcon 50.

Після того, як домініканський суд засудив чотирьох чоловіків до 20 років тюремного увʼязнення в серпні 2015 року, вони були звільнені й одержали дозвіл на апеляцію, перебуваючи під домашнім арештом.

Незабаром після цього Форе та Одос втекли з допомогою друзів у, як вони називали, «Операції Dîner en Ville» («Вечеря в місті») на швидкісному катері, а потім на яхті до франко-голландського острова Сен-Мартен і до Форт-де-Франції, столиці французького острова Мартініка. Вони повернулися в континентальну Францію восени 2015 року, де їх заарештували.

Також на лаві підсудних перебувають Франк Колін, колишній охоронець знаменитості, який став бізнесменом з Румунії, і його друг Анрі Бартоло. Алі Бушареб з Ліона, обвинувачений в організації польоту, зʼявляється разом зі своїм колегою Мішелем Ристичем і двома колишніми керівниками неіснуючої приватної компанії з виробництва літаків SN-THS Фабрисом Алько і Пʼєром-Марком Дрейфусом. Остаточний відповідач — працівник митниці Сен-Тропе Франсуа-Ксавʼє Манші.

Докази налічують понад 62 тис. документів, і очікується, що понад 100 свідків будуть викликані протягом семитижневого судового розгляду. Суд ухвалить рішення не раніше ніж 5 квітня 2019 року.