Новини

NYT: Facebook роками «зливав» дані користувачів великим компаніям. Персональна інформація стала найбільш цінним ресурсом у цифрову епоху

Автор:
Ольга Матвєєва
Дата:

freestocks.org / Unsplash

Протягом багатьох років Facebook надавав деяким найбільшим світовим компаніям доступ до особистих даних користувачів. Спеціальні угоди докладно описані на сотнях сторінок документів Facebook, отриманих The New York Times.

Записи внутрішньої системи відстеження партнерських відносин компанії за 2017 рік дають повну картину практики з обміну даними в соціальній мережі. Вони також демонструють, що персональні дані стали найціннішим товаром цифрової епохи та масово продаються деякими з найвпливовіших компаній у Кремнієвій долині та за її межами.

Серед таких компаній — Microsoft, Apple, Amazon, Yahoo, Netflix, Spotify, виробники смартфонів і техніки, автомобільні компанії, кілька великих медіа, зокрема й The New York Times.

Наприклад, Facebook дозволив пошуковій системі Microsoft Bing переглядати імена практично всіх друзів користувачів Facebook без їхньої згоди, а ще надав Netflix і Spotify можливість читати особисті повідомлення користувачів Facebook.

Amazon міг отримувати імена користувачів і контактну інформацію через своїх друзів, а Yahoo дозволяла переглядати потоки повідомлень друзів навіть цього літа, попри публічні заяви про те, що вона припинила такий обмін кілька років тому.

Загалом описані в документах операції були вигідні більш ніж 150 компаніям. Більшість з них — технологічні, зокрема інтернет-магазини та розважальні сайти. Всі угоди, найстаріші з яких були укладені в 2010 році, були чинними й у 2017-му. Деякі з них діяли навіть цього року.