H&M вирішив продавати менше товарів, але за більш високими цінами. Масовий сегмент більше не працює
- Автор:
- Степан Смишляєв
- Дата:
Rene Böhmer / Unsplash
Одна з найбільших у світі компаній-рітейлерів одягу H&M вирішила поміняти концепцію роботи своїх магазинів і більше не буде орієнтуватися на масовість продажів, пише Reuters.
Незважаючи на величезну торгову мережу — у компанії 4 801 магазин в 69 країнах, в останні роки продажі H&M практично не ростуть. Акції компанії з 2015 року впали майже на дві третини. Тому менеджмент задумався про те, що треба міняти концепцію роботи магазинів.
В Стокгольмі, рідному місті компанії, H&M тестує новий формат роботи магазину, який буде докорінно відрізнятися від звичного. У цьому магазині в цілому менше товарів, зате багато одягу з лінійок «Тренд» (Trend) та «Вища якість» (Premium Quality), яку компанія зазвичай продає онлайн. Ціни на ці товари вищі, ніж на інші: якщо зазвичай шкіряні куртки коштують трохи більше 100 доларів, то куртки Premium Quality — майже 400 доларів.
«Ми повинні підняти рівень якості в цілому: товарів буде менше, але представляти потрібно краще. Завдання — мати можливість продавати більше з меншими витратами і робити це в економічно ефективний спосіб», — говорить головний виконавчий директор Карл-Йохан Перссон, онук засновника H&M.
Крім нового підходу до подання товарів, у магазинах намагаються створити привабливу атмосферу: поставили кава-машини для еспресо, проводять спеціальні заходи для покупців з «клубу лояльності», наприклад заняття з йоги. Поміняли і зовнішній вигляд магазину: стало більше деревʼяних панелей, збільшилися розміри примірочних кабінок.
Деніел Классон, керівник відділу розвитку бізнесу і онлайн-напрямку H&M, говорить, що зміна концепції магазину дозволила збільшити продажі і прибутки. Але цифри компанія надавати відмовляється. Тим не менш, H&M планує застосувати нові підходи і в інших магазинах.
У середині серпня в Києві відкрили перший в Україні магазин одягу H&M. Магазин обіцяв першим трьом покупцям грошові сертифікати, а всім іншим — знижку в 200 гривень. Тому на відкритті утворилася величезна черга.