Тексти

Розробники з Києва два роки розвивають астрологічний додаток Nebula. Натальна карта в телефоні, астрологи-фрілансери та чайові від вдячних клієнтів — так цифровий світ уживається із зірками

Автори:
Катя Мещерякова, Дмитро Раєвський
Дата:

Зараз в App Store можна знайти близько пʼяти тисяч астрологічних додатків. Одні пропонують розрахувати «карту долі» за датою народження і дізнатися, наскільки «зірки сходяться» з тією чи іншою людиною. За допомогою інших можна спілкуватися з реальними астрологами і ставити хвилюючі запитання. Один з найпопулярніших астрологічних додатків — Nebula — роблять в Україні. Цим займається OBRIO — «дочка» IT-компанії Genesis. Щодня 500 тисяч користувачів отримують прогнози на день, тиждень, місяць і рік; перевіряють, наскільки вони сумісні з партнером; спілкуються з іншими користувачами, які теж вірять в астрологію. Кореспондентка «Бабеля» Катерина Мещерякова поспілкувалася із СЕО проєкту Олександром Федоровим і розповідає, як глобальна IT-компанія взялася за розвиток астрологічного додатку та чи вірять самі розробники в астрологію.

Про додаток

З Олександром Федоровим ми зустрічаємося в офісі Genesis, у промисловій зоні київського Подолу. Він прийшов у компанію у 2017-му, а за два роки почав розвивати астрологічний додаток Nebula в рамках однієї з дочірніх компаній Genesis — OBRIO. До цього Олександр разом із командою працював в іншому проєкті Genesis, який займався музичним стримінговим сервісом. Якоїсь миті інвестори запропонували шукати нову нішу для розвитку, і команда зупинилася на астрології.

«У 2018 році компанії, які розробляли програми Co-Star і Sanctuary, підняли великі суми на інвестиціях у Кремнієвій долині. Ми зрозуміли, що ця тема віральна і підігріта, тому її треба розвивати. Ми запустилися у травні 2019 року з двома функціями: гороскоп на день і перевірка сумісності за знаком зодіаку. Між ідеєю і запуском пройшов місяць», — розповідає Федоров.

Виявилося, що ринок астрологічних додатків висококонкурентний і складний. Так, в одному лише App Store пʼять тисяч тематичних додатків. Але додати новий вже не можна — Apple обмежив цю можливість, тому що програми дуже подібні одна до одної.

До астрологів приходять із запитаннями, дуже схожими на ті, з якими йдуть до психолога: люди хочуть розібратися у своєму житті та проблемах, зрозуміти, чи правильно вони вибрали карʼєру або партнера.

«Астрологи знову популярні: соціальні мережі народжують невпевненість у собі, а пандемія коронавірусу підсилює тривогу за майбутнє. Люди турбуються, не знають, що робити, впадають у депресію. Вони шукають моральної підтримки й опори та знаходять її в астрології», — вважає Олександр.

Про команду — звичайну й астрологічну

На старті над Nebula працювали вісім людей, через три роки їх вже стало сорок, без урахування астрологів: фронтенд- і бекенд-розробники, відділ контенту, люди, які стежать за роботою астрологів, маркетологи, продакт-менеджери, інженери. На запитання про те, як наймають людей працювати над таким екзотичним продуктом, Олександр відповідає: якщо людина підходить за навичками, але вважає астрологію дурницею, з нею не працюють.

«Якщо людина скептично ставиться до теми, їй нецікаво і незрозуміло, навіщо продовжувати спілкування? Я теж вірю в астрологію, особливо у сумісність за знаком зодіаку. Утім, у неї вірять більшість людей», — говорить він.

Тексти для астрологічних додатків можуть писати звичайні копірайтери або астрологи, які глибоко занурені в тему. Фахівця знайти складніше. Проте в Nebula вирішили йти другим шляхом — зараз у проєкті працюють 58 астрологів на фрілансі.

«Нових людей шукають окремі співробітники проєкту — на фріланс-біржах або в конкурентів. Астрологи не звикли спілкуватися у Facebook, відповідати на електронну пошту. Здається, вони досі живуть в аналоговому світі», — розповідає Федоров.

Щоб потрапити в команду, кандидати виконують тестове завдання: вони повинні прочитати натальну карту клієнта, з яким вже працювали в Nebula. Завдання перевіряють лід-астрологи. Ще дивляться на манеру спілкування і на те, чи є сертифікат, що підтверджує кваліфікацію.

«Якість консультацій і текстів — важлива частина успіху нашого продукту. Щоб співпраця була ефективною, ми вчимо співробітників писати цікаво і без помилок. Можна сказати, що ми виховуємо покоління діджитал-астрологів», — додає Олександр.

Про тексти та монетизацію

$150 тисячвитратили на запуск Nebula

9 мільйонів людейвстановили додаток

$1 мільйонзаробляє Nebula щомісяця

$50 мільйонівкоштуватиме додаток, якщо Genesis захоче його продати

$2 мільйонивитратили творці Nebula, перш ніж почали заробляти

Контент у додатку будується на натальній карті. Її розраховують за часом і місцем народження — ці дані людина вводить, коли реєструється. Готової бази прогнозів немає, її створюють з нуля. Частину текстів пише астролог, а частину — генерує штучний інтелект. Найпопулярніша функція — перевірка сумісності знаків зодіаку.

«Ми не пишемо людині погані новини, публікуємо тільки позитивні прогнози. Якщо людина звертається за консультацією і астролог бачить, що все буде погано, ми або перефразовуємо відповідь на більш нейтральну, або не відповідаємо зовсім і повертаємо гроші», — стверджує Федоров.

Додаток має три джерела монетизації: преміум-передплата, реклама і консультації з астрологами. Найбільше грошей приносить передплата. Вона коштує 15 доларів на місяць і 50 назавжди. У проєкті планують перейти на модель, де основним каналом монетизації буде плата за консультацію астролога. Зараз відповідь на запитання в live-чаті коштує 8 доларів. Клієнт може залишити астрологу чайові.

Про клієнтів і конкурентів

Найбільше додатком користуються жінки від 18 років. Вони приходять, щоб зрозуміти, яке майбутнє їх чекає. Більшість — з англомовних країн, а також із Бразилії та Іспанії.

Я запитую Олександра про роботу зі скаргами та запереченнями.

«Якщо клієнт скаржиться, ми намагаємося розібратися в кожному конкретному випадку. Але найчастіше йдемо на поступки та надаємо безкоштовну передплату на пів року. Нам важливіше утримати клієнта і залишити його задоволеним. В ІТ загалом дуже важливі продукти, з якими людина проведе багато часу, а передбачення і гороскопи добре утримують користувача».

У середньому клієнти користуються додатком пʼять з половиною хвилин за сеанс. Олександр каже, що з початком пандемії коронавірусу ніша додатків mental health зросла на чотири тисячі відсотків, а кількість користувачів Nebula збільшилася вдвічі.

«Ми конкуруємо з лідерами — це додатки Co-Star, Pattern і Sanctuary. Зараз працюємо над створенням спільноти. Це буде своєрідний Reddit, де користувачі, які захоплюються астрологією, зможуть поспілкуватися з однодумцями й обговорити різні теми», — розповідає Федоров.