Замовили телефон в інтернет-магазині, а він не працює. Як його правильно повернути?
- Автор:
- Назар Салабан
- Дата:
Артем Марков / «Бабель»
Інтернет-магазини пропонують товари дешевше, бо в їхню ціну не входять додаткові нарахування, наприклад, витрати на оренду приміщення. На покупку онлайн знадобиться менше часу: можна миттєво порівняти ціни в різних магазинах. А ще не потрібно стежити за графіком роботи — купити можна в будь який час доби і з будь-якої точки світу. Але попри все, є ризик отримати неякісний товар. Пояснюємо, як правильно повернути телефон, якщо з ним щось не так.
Телефон не працює. Я можу його повернути?
Так. Це гарантує «Закон про захист прав споживачів». Якщо знайдете дефекти, які з’явились не з вашої вини, то протягом гарантійного строку можна отримати свої гроші назад або вимагати замінити товар. Якою буде компенсація за покупку — обирає споживач. Продавець обов’язково повинен вказати, де саме можна обміняти такий товар.
Хочу обміняти телефон на такий самий, але належної якості. Як довго потрібно чекати?
Якщо товар є в магазині або на складі, то його мають замінити якнайшвидше. Коли треба перевірити його якість, то протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін. Якщо такого ж телефону немає в магазині, то замінити його повинні не більше, ніж за 2 місяці. У разі, якщо вартість телефона зміниться протягом цього часу, це не означає, що потрібно доплачувати.
Телефон працює, але мені не сподобався. Чи можу я його повернути?
Так, звичайно. Телефон можна повернути впродовж 14 днів після покупки, не пояснюючи причину. Щоб повернути телефон, на ньому не має бути подряпин, сколів, потертостей, а на лічильнику має бути не більше за 5 хвилин розмов. Програмне забезпечення телефону не можна змінювати, він має бути повністю укомплектований, а упаковка — цілою.
Планую розпакувати телефон на пошті. Що треба перевірити і як повертати?
У поштовому відділенні вам повинні запропонувати оглянути посилку. Не варто відмовлятися. Її розпаковує працівник, а тоді віддає покупцеві. Оглянути товар можна просто там: для цього в відділенні є стіл з розеткою.
Перш за все, звертайте увагу на зовнішній вигляд телефона: чи є на ньому подряпини, потертості, тріщини. Варто перевірити, чи працює зарядний пристрій. А ще ввімкнути телефон, перевірити, як він працює, чи є «биті пікселі», чи працюють динаміки та навушники. Якщо вам щось не подобається — можете сміливо повертати телефон. Працівники пошти допоможуть заповнити документи, але доведеться вказати, чому ви відмовляєтеся заплатити.
Якщо під час огляду ви помітили пошкодження на телефоні або комплектуючих, працівник пошти повинен запакувати відправлення та скласти акт. Він підтвердить, що товар поганої якості та зазначить, у чому саме проблема.
А якщо товар доставив кур’єр?
Посилку отримують і перевіряють так само, як і в поштовому відділенні. Нюанс у тому, що всі дії від служби доставки виконує кур’єр.
То як правильно вибрати інтернет-магазин?
Коли обираєте, де купити техніку онлайн, звертайте увагу на такі критерії:
— відгуки: не обмежуйтесь відгуками на сайті — їх можуть модерувати та видаляти, перевіряйте сторонні джерела та рейтинги;
— прозорість: зверніть увагу на те, чи є на сайті інформація про постачальників;
— довіра: вірити можна сайту з тривалим часом існування. У разі вибору для здійснення покупок «молодого» сайту ризик отримати неякісний товар або й не отримати його зовсім значно зростає.