Новини

StateWatch: В Україні вдруге зірвали запуск електронних оборонних закупівель. Міністерства не розробили потрібні акти

Автор:
Ангеліна Шеремет
Дата:

Turkish Industry and Technology Ministry / Handout / Anadolu Agency / Getty Images

Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості та Міністерство оборони не розробили і не ухвалили до 15 лютого 2021 року акти, які необхідні для державних оборонних закупівель. Про це повідомляє організація StateWatch.

Із 1 січня 2021 року набули чинності основні положення закону «Про оборонні закупівлі». Для того щоби закон запрацював, необхідно було розробити й оновити понад десять підзаконних нормативно-правових актів. Ідеться про накази, порядки, положення тощо, які мають деталізувати описані в законі процедури.

Відповідальними за це були Мінстратегпром і Міноборони. Вони мали розробити документи та передати їх уряду на затвердження. Однак Кабмін не ухвалив жодного акту. За даними Секретаріату Кабміну протягом грудня та січня Мінстратегпром розсилав на різні відомства проєкти урядових постанов, однак їх постійно доопрацьовували й досі не винесли на засідання уряду.

Якби їх ухвалили, можна було спланувати та закупити товари і роботи оборонного призначення за закритими закупівлями. Закон передбачає короткострокове планування, тобто на рік чи на три.

«Президент України Володимир Зеленський доручив профільному віцепрем’єру Олегу Уруському 15 лютого запустити ЗУ «Про оборонні закупівлі», чинність якого була зірвана в січні цього року через відсутність підзаконних актів. Однак тепер можна зробити висновки, що строки запуску електронних оборонних закупівель вдруге переносяться», — заявив голова StateWatch Гліб Канєвський.

11 лютого міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський заявив, що відомство розробило для Кабміну 10 постанов. Проте він не зазначив, скільки з них уряд затвердив. Одразу після цього Національне агентство з питань запобігання корупції виявило в цих постановах корупційні ризики. Ідеться про встановлення пільг і переваг для окремих виробників, відсутність вичерпного переліку випадків та умов, що можуть бути підставою для перегляду ціни контракту, а також про неналежне регулювання процедури проведення переговорів під час укладення контракту з єдиним виконавцем.