У Швеції випустили поштову марку з екоактивісткою Ґретою Тунберг. Їй виповнилося 18 років
- Автор:
- Вікторія Мартинюк
- Дата:
Finnbarr Webster / Getty Images
Шведсько-датська поштова компанія PostNord випустила марку на честь шведської екоактивістки Ґрети Тунберг, якій 3 січня виповнилося 18 років.
Марка з дівчиною увійшла до колекції «Цінна природа», яка присвячена навколишньому середовищу та збереженню екології. На ній активістка зображена в жовтому плащі на скелі на тлі блакитного неба, вона дивиться на ластівок.
«Мотиви на марках повинні відображати наш час, в якому екологічне питання актуальне та присутнє вже багато років, не в останню чергу завдяки сильному голосу Тунберг», — підкреслили в компанії.
Ілюстрації створив художник Хеннінг Тролльбек. Крім Ґрети, на марках серії також зображені мотиви флори і фауни шведської природи. Інші марки присвячені другому за розміром шведському місту Ґетеборг, якому цього року виповнюється 400 років.
Марки зʼявляться у продажу вже за два дні та коштуватимуть 12 шведських крон (близько 41 гривні).
- Уперше Тунберг вийшла на протест проти змін клімату в серпні 2018 року, коли їй було 15 років. Щодня замість уроків вона приходила під стіни шведського парламенту, сподіваючись домогтися від парламентаріїв зниження викидів вуглекислого газу згідно з Паризькою кліматичною угодою.
- Незабаром завдяки соцмережам і ЗМІ одиночні страйки Тунберг переросли на світові акції під назвою Fridays For Future («П’ятниці заради майбутнього»). Журнал TIME назвав Ґрету одним із найвпливовіших підлітків 2018 року, вона зустрічалася з Бараком Обамою, виступала на економічному форумі в Давосі, а норвезькі політики номінували її на Нобелівську премію миру. У 2019 році вона перемогла в номінації «Жінка року» у Швеції.
- Наприкінці серпня Тунберг вирішила повернутися до школи — останній рік вона не відвідувала заняття заради кампанії за збереження планети. Цього літа дівчина отримала €1,1 мільйона за боротьбу з кліматичними змінами.
- У травні торік Тунберг знялася в кліпі групи Pearl Jam на пісню “Retrograde”. У новому ролику музиканти пропонують поглянути на планету, спустошену внаслідок зміни клімату.