Новини

Монетизація YouTube дає помітний прибуток менш ніж 0,5% каналів. Нове дослідження стверджує, що на цій платформі майже неможливо заробити

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:

Videvo

Дослідження десятків мільйонів каналів в YouTube демонструє, що основна частина переглядів, передплат й оплат стосується лише 0,4% користувачів цієї платформи. Контент більшості з них повʼязаний з музикою і відеоіграми.

Про це повідомляє Business Insider.

Дослідження групи науковців з університетів Амстердаму та Барселони, а також Квінслендського університету технологій Австралії доводить, що заробити на життя через створення контенту в YouTube надзвичайно складно.

Команда проаналізувала 36 мільйонів каналів через прикладний програмний інтерфейс YouTube і дійшла висновку, що розрив між успіхом і його відсутністю вкрай великий. Лише 4,4 мільйона каналів мають понад тисячу підписників, що робить можливою монетизацію.

Загалом трохи понад 150 тисяч каналів мають більш ніж 100 тисяч підписників, і хоча їхній контент не становить і однієї десятої від усіх відео, вони отримують 62% переглядів. Це ті 0,4% каналів, які можуть заробити відчутні гроші.

Трохи менше ніж 15,5 тисячі каналів із 36 мільйонів досліджених мають понад мільйон підписників і третину від усіх переглядів у світі. Інакше кажучи, лише 0,04% каналів мають понад мільйон постійних глядачів.

У зв’язку з цим багато блогерів підключають Patreon, щоб збільшити свою можливість заробити. Дослідження доводить, що зробити популярний канал на YouTube і отримувати гроші, достатні для проживання, украй важко.

Дослідники також вивчили динаміку платформи. Зокрема, наприкінці нульових середнє відео тривало п’ять хвилин. У 2014 році тривалість досягла 10 хвилин, а торік — понад 13.

З одного боку, це говорить про професіоналізацію каналів, з іншого — про рух платформи від місця для демонстрації любительського контенту до місця для великих кінокомпаній та телестудій. YouTube також став середовищем для повної зайнятості творців контенту, а можливість заробляти стала більш критичною.

Аналіз 138 мільйонів відео, викладених «елітними» каналами, виявив, що роль сайтів на кшталт Patreon в їхній роботі суттєво зросла. В YouTube посилання на цей сайт мають понад пів мільйона відео. Тому дослідники вважають, що монетизація YouTube незадовільна навіть для найпопулярніших каналів.

«Працівників» YouTube порівнюють із таксистами Uber, що свідчить про прекаризацію аудіовізуальної індустрії.

Повні дані роботи представлять наприкінці жовтня на конференції Асоціації дослідників інтернету.