Новини

Volkswagen виплатив клієнтам у США майже $10 мільярдів через «дизельгейт»

Автор:
Олег Панфілович
Дата:

Keita Kuroki / Flickr

Концерн Volkswagen виплатив своїм американським покупцям $9,8 млрд у рамках «дизельгейтного» скандалу.

Про це пише Deutsche Welle.

Кошти виплатили як компенсації у справі про маніпуляції даними щодо вмісту шкідливих речовин у вихлопних газах дизельних двигунів машин, що випускає цей концерн.

За даними Федеральної комісії з торгівлі США, понад 86% клієнтів, які заявили про претензії, вважали за краще, щоб компанія викупила їхні авто або ж достроково розірвати лізинговий договір — замість того, щоб чекати на усунення дефектів. Після зізнання в махінаціях у 2015 році Volkswagen пообіцяв відремонтувати або ж придбати у власників понад 550 тисяч машин.

Як уточнює Reuters, сума в $9,8 млрд склалася з виплат самого концерну і коштів, наданих корпорацією Robert Bosch, яка є найбільшим постачальником технологічних розробок для дизельних двигунів. При цьому Volkswagen виділив власникам і орендарям 457 тисяч автомобілів із дволітровим мотором від $5 100 до $10 тисяч на додаток до оцінювальної вартості їхніх машин.

«Дизельгейтний» скандал

Скандал із концерном Volkswagen розпочався у вересні 2015 року, коли зʼясувалося, що понад 11 мільйонів дизельних авто в усьому світі були оснащені програмним забезпеченням, яке під час проведення тестів у десятки разів занижувало показники обсягу шкідливих газів, зокрема оксидів азоту, що викидаються в повітря. При тестуванні за профілем європейського циклу руху NEDC (The New European Driving Cycle) Volkswagen визнав факт заниження рівня викидів при продажу автомобілів у США та Європі.

Виявилося, що програми для фейкових даних були встановлені на автомобілях із дизельними двигунами TDI (Turbocharged Direct Injection) серій EA 188, 189 та 288, вироблених у 2008—2015 роках, зокрема на моделях Golf (6 покоління), Passat (7 покоління), Tiguan, Jetta, Beetle і Audi A3.

Перевищення норм викидів цих автомобілів виявила дослідницька група з Університету Західної Вірджинії, яка вимірювала склад вихлопних газів під час водіння BMW X5, VW Jetta і VW Passat. Скандал вже коштував компанії €30 млрд.