Новини

Причини звільнення, дохід митниці та контрабанда. Головне з інтервʼю з Максимом Нефьодовим

Автор:
Катя Мещерякова
Дата:

Палінчак Михайло / УНІАН

Колишній очільник митниці Максим Нефьодов дав велике інтервʼю виданню «Новое Время». У ньому він розповів обставини свого звільнення з посади, падіння доходів митниці та про контрабандний бізнес.

Звільнення з митниці

Колишній очільник митниці дізнався про своє звільнення, коли побачив порядок денний засідання Кабінету міністрів, «за 5 хвилин до оголошення рішення».

Фізично заяву подав міністр фінансів Сергій Марченко. Через кілька днів на особистій зустрічі Марченко підтвердив, що рішення також було його. Причина — митниця не виконує план (з надходження коштів до бюджету).

«Я йому пояснив, що його нереально виконати, бо він складався під зовсім інші макроекономічні реалії», — каже Нефьодов.

Колишній голова митниці зазначив, що він ні з ким не узгоджував свої рішення щодо призначень своєму відомстві. Через це йому дорікали більшість депутатів профільного комітету. Крім того, до нього «приходили стосовно друзів, яких зупиняли на митниці». Нефьодов каже, що всім відмовляв, через що «було багато «чорнухи» у ЗМІ».

Доходи митниці

У відповідь на питання журналіста про причини звільнення, Нефьодов відповів, єдина озвучена причина — це те, що «митниця недовиконує цифри, які написані в бюджеті».

Він пояснив це низкою факторів — суттєві недобори доходів з точки зору курсу, падіння промислового виробництва, фінансова криза і карантин. Через це не вдалося виконати план щодо імпорту (планувалося зростання на 11,3%, але по факту імпорт падав).

«Всі дивувалися, чому грошей менше, нібито провели вже реформу митниці, від неї повинні зрости доходи. [...] Зрозуміло, що це формує негативне враження про нас, тому що митниця приносила погані новини», — сказав Нефьодов.

Контрабанда

За словами ексголови митниці, із введенням карантину кількість контрабанди зменшилась, але це не означає, що її побороли повністю. Основні потоки контрабанди збігаються з торговельними. Це пункти пропуску на західному кордоні і морські порти (в першу чергу, Одеса).

За словами Нефьодова, шляхи передачі контрабанди взаємозалежні: чим менше товару ввезли на кораблях, тим більше везуть автобусами, чим менше автобусів, тим більше надійде поштою. Основні товари — одяг, взуття, електроніка, побутова техніка, косметика тощо. Що більш компактні та дорогі ці товари, то вигідніше займатися контрабандою.

На питання про головних контрабандистів України, Нефьодов сказав, що основні прізвища добре відомі.

«Якось я називав сім чи вісім прізвищ, а потім деякі люди передавали мені «привіти», мовляв, чому я їх не згадав. Ображалися, що я їх нібито не вважаю великими гравцями», — додав він.