Ексрадник міністра охорони здоровʼя розповів, як ботоферми допомагали Зеленському під час виборів
- Автор:
- Костя Андрейковець
- Дата:
Олександр Кузьмін / «Бабель»
Політтехнолог і колишній радник міністра охорони здоровʼя Дмитро Раімов розповів, як під час виборів президента працював зі штабом Володимира Зеленського та «відбивав негатив» від майбутнього президента в соціальних мережах, використовуючи ботоферми. Про це йдеться в матеріалі theБабеля.
«Ми займалися кризовими комунікаціями. Нас запросили джентльмени, які дуже хотіли, щоб змінилася влада і, можна сказати, співчували кандидату Зеленському. Це наші давні клієнти — українські бізнесмени, які абсолютно не повʼязані з політикою, але дуже постраждали від незаконних дій попередньої влади [...]. Ми відбивали негатив від Зеленського в соціальних мережах. У нас для цього є всі необхідні компетенції, команда та свої ботоферми, сітки публічних сторінок, Telegram-канали та групи експертів і блогерів», — розповів Раімов.
За його словами, ботоферми були залучені після квітня, коли команда Петра Порошенка почала співпрацювати з ізраїльським фахівцем з «чорного» піару, який «розганяв історію про наркотики й аналізи». Раімов додав, що ботів використовували часто, оскільки вони підтримували потрібну думку виборців.
«Хотілося б сказати, що можна від них відмовитися, але я після виборів і роботи в МОЗ розумію, що це сильний інструмент. Я не знаю жодного великого політика, який не використовує ботів. І я точно знаю, що цей інструмент працює. Люди читають коментарі та на їхній основі формують свою думку», — сказав він.
- 18 вересня проєкт «Слідство.Інфо» опублікував фільм-розслідування «Я — бот». У ньому йдеться, що напередодні парламентських виборів функціонувала «ботоферма», учасники якої писали проплачені коментарі в інтересах Анатолія Гриценка та його партії «Громадянська позиція», Святослава Вакарчука та партії «Голос». Також послугами «ботоферми» користувалися піарники для просування кандидата в нардепи від «Слуги народу» Сергія Сивохо.
- Учені Оксфордського університету знайшли докази пропаганди, придушення інакомислення та маніпуляцій суспільною думкою в соціальних мережах компаній у 70 країнах світу.