Новини

Bihus.Info: «Мотор Січ» нардепа Богуслаєва постачає деталі російській армії та працює в ОРДЛО й окупованому Криму

Автор:
Олена Козаченко
Дата:

Прилепа Олександр / УНІАН

Українське підприємство «Мотор Січ», попри заборону на експорт військової техніки до Росії, продовжує постачати російській армії деталі для двигунів. Про це йдеться в розслідуванні журналістів Bihus.Info.

«Мотор Січ» — одне з головних авіаційних підприємств на пострадянському просторі. До 2014 року головним ринком збуту заводу офіційно була РФ, зокрема і російська оборонка. Почесний президент підприємства Вʼячеслав Богуслаєв — Герой України, нардеп чотирьох скликань і член комітету нацбезпеки та оборони, який виступає за зближення з Росією.

У розслідуванні зазначається, що директор представництва «Мотор Січ» у Москві Петро Кононенко та Богуслаєв володіють низкою підприємств у Росії: «Борисфен», «Лосиный остров», «ЦИАМ», «Авиаремонт-МС», «ВКМС» та «ВК-МС», які працюють, попри військову агресію та окупацію Криму.

Зокрема, компанія «Борисфен» обслуговує ФСБ. У 2015 та 2017 роках, за даними порталу російських держзакупівель, вона отримала $3,5 млн на подовження строку роботи авіаційних двигунів моделі АІ-9В.

Також АТ «Борисфен» обслуговує двигуни для кримської компанії «Універсал-авіа». Це державне підприємство, яке займається авіаційними перевезеннями й обслуговуванням авіації в Криму.

Зазначається, що після окупації півострову цю компанію «націоналізували» росіяни. Але, попри санкції, продовжила працювати з «Універсал-Авіа» і з 2015 року отримала від неї 5 млн рублів.

Крім цього, фірма отримала кілька держзамовлень від підприємства «Летный отряд «Россия».

Повідомляється, що це російська державна компанія, яка обслуговує посадових осіб збройних сил РФ, керівників російських спецслужб і президента Росії Володимира Путіна.

Ще одна російська компанія Вʼячеслава Богуслаєва — «ВКМС» — з 2015 по 2016 рік постачала деталі для двигуна ТВ3-117 виробництва «Мотор Січ» на російський 218 авіаремонтний завод. Ці деталі постачалися з України напряму російській компанії Богуслаєва.

Представники «Мотор Січ» і Богуслаєв заявляли, що українські деталі встановлюються виключно на двигуни цивільної авіації РФ, але їх приймало військове представництво міністерства оборони Росії.

З 2018 року «Мотор Січ» почала масово постачати деталі для двигунів у Боснію та Герцеговину, на новостворену компанію D.O.O Inzeniring BN. За минулий рік український виробник відправив на Балкани понад 600 вантажів з деталями для двигунів моделі ТВ3-117. За даними міжнародної митної бази Importgenius, надалі ця боснійська компанія відправляла вантажі з аналогічним деталями для гелікоптерів до Росії.

У розслідуванні також зазначається, що частини українських двигунів і силові установки постачалися до Росії транзитом через іншого посередника — еміратську компанію Double Power FZE, яка фігурувала в розслідуванні Bihus.Info «Армія, друзі, бабки». Вона виступала як посередник у постачанні висотомірів на державне підприємство «Укрспецекспорт».

Тим часом підприємство Вʼячеслава Богуслаєва продовжує працювати на непідконтрольній Україні території. У 2016 році СБУ відкрила кримінальне провадження щодо фінансування тероризму представниками заводу «Мотор Січ». Повідомлялося, що підприємство заплатило терористам 32 млн російських рублів.

Зараз Вʼячеслав Богуслаєв балотується самовисуванцем по мажоританому округу № 77 у Запоріжжі. За минулі пʼять років він був присутній у парламенті лише 45 разів.