Новини

ТАСС: В обшивці космічного корабля «Союз» виявили нові сліди від дриля. Фото

Автор:
Анастасія Котова
Дата:

Wikimedia Commons

В обшивці російського пілотованого корабля «Союз МС-09» фахівці знайшли нові сліди від роботи дриля, — повідомило у пʼятницю ТАСС джерело в ракетно-космічній галузі.

За його словами, якщо перший отвір знайшли в середині побутового відсіку «Союзу», то новий — на екрані протиметеоритного захисту. «Сліди від свердла є не тільки в середині побутового відсіку корабля, але й в екрані протиметеоритного захисту, що покриває корабель зовні і встановлений за 15 мм від герметичного корпусу», — зазначило джерело.

Воно припустило, що, зробивши діру в корпусі, свердло наткнулося на зовнішній негерметичний захист. Перш ніж закрити «протікання» в кораблі «Союз», космонавти здійснили фото- і відеозйомку отворів за допомогою ендоскопа.

«Під час аналізу на цих знімках було виявлено сліди роботи свердлом і на протиметеоритному екрані за дірою — той, хто свердлив корпус, пройшовши його навиліт, наткнувся голівкою свердла на зовнішній негерметичний захист», — уточнило джерело.

NASA

Коли могли зробити «дірку»

За словами іншого джерела в ракетно-космічній галузі, установка негерметичного протиметеоритного захисту — передостанній етап збирання корабля, після якого «Союз» передають до цеху остаточного комплектування.

«Коли «Союз МС-09» щойно привезли в цех остаточного комплектування, його детально сфотографували, і ніякого отвору, а також слідів від дотиків свердла на обшивці зсередини відсіку не було — корабель просвердлили пізніше, цілком зібраним», — сказав інформатор і додав, що сам екран протиметеоритного захисту також фотографували перед монтажем, і він був «чистим».

Він також зазначив, що в цеху остаточного складання корабель перебуває близько двох тижнів, потім вирушає на 90 днів на контрольно-випробувальний стенд (КВС), де фотофіксацію не передбачено». «Таким чином, корабель могли просвердлити на найостаннішому етапі робіт — у цеху фінального складання, або ж на КВС», — пояснило джерело.

Він назвав малоймовірними версії пошкодження «Союзу» під час його транспортування залізницею на Байконур чи на самому космодромі. ТАСС не має у своєму розпорядженні офіційного підтвердження наданої джерелами інформації.

Розслідування інциденту

Внутрішня комісія російської ракетно-космічної корпорації «Енергія» завершила роботу з розслідування інциденту минулого тижня. Усі матеріали було передано в держкорпорацію «Роскосмос». Як заявив гендиректор держкорпорації Дмитро Рогозін, комісія Роскосмосу працюватиме стільки, скільки потрібно. Також він повідомив, що ситуація з розслідуванням причин виявилася складнішою, ніж передбачалося раніше, і в роботі беруть участь «компетентні органи».

Тиск на МКС упав ще 30 серпня. Витік знайшли всередині пристикованого до станції «Союзу» — повітря виходило через отвір діаметром 2 міліметри в шпангоуті побутового відсіку корабля. Через кілька днів фахівці на Землі дійшли висновку, що корпус корабля було просвердлено.