Компанія з США під виглядом «фабрики тролів» купила у Google політичну рекламу. Там нічого не помітили
- Дата:
brionv / Flickr
Американська організація «Кампанія за підзвітність» під виглядом російського «Агентства інтернет-досліджень» (так звана фабрика тролів) купила політичну рекламу у Google, всупереч новим правилам IT-гіганта, пише BuzzFeed.
В серпні компанія Google оголосила про вдосконалення системи безпеки своїх сервісів, підкресливши, що пошукова система буде ефективніше виявляти спроби іноземних урядів скористатися її рекламними службами.
Щоб перевірити це, співробітники «Кампанії за підзвітність» провели експеримент. Вони завели собі електронні скриньки на серверах «Яндекса». Після цього купили в Південній Америці кілька телефонів. Використовуючи проксі-сервери, вони змінили свої IP-адреси, нібито вони знаходяться в Санкт-Петербурзі, де базується «фабрика тролів».
Після цього співробітники організації завели акаунти в сервісі для розміщення контекстної реклами Google AdWord. Сервіс підтвердив їх персональні дані, і вони розмістили текст, скопійований з інтернет-сторінок BlackMattersUS і Blacktivist, які у США вважаються російськими пропагандистськими ресурсами. Google AdWords сама порадила використовувати в банерній рекламі образ «чорної жінки, що плаче», щоб «посилити емоційний вплив».
Пізніше співробітники «Кампанії за підзвітність» завантажили на YouTube коротке відео. У ньому вони використали картинки і коментарі, які Палата представників США визнала російською пропагандою ще навесні. Відео також не викликало у Google підозру.
Для того, щоб оголошення було показано певної аудиторії, співробітники організації обрали ключові слова: «афроамериканець», «політика», «скандали і розслідування». Це також не стало проблемою, незважаючи на запевняння від Google, що компанія не дозволяє розміщувати рекламу тільки для осіб будь-якої однієї раси.
На таку рекламу витратили близько 6доларів, що принесло 5,787 показів і 56 кліків на відео. Всього співробітники заплатили Google AdWords 2,5 тисячі рублів (близько 36 доларів).
Рекламні оголошення з гаслом «Прокиньтеся, американці!» зʼявилися на каналах YouTube і на банерах сайтів великих американських ЗМІ: CNN, CBS This Morning, The Huffington Post і The Daily Beast.
Співробітники організації також намагалися розмістити відверту політичну рекламу з фотографіями американських конгресменів і сенаторів. Але Google визнав такі оголошення «неналежними» і відмовив.
У компанії IT-гіганта на запит видання відповіли, що все ще вдосконалюють свою систему. А також назвали цей експеримент підступними діями конкурента — компанії Oracle, спонсора «Кампанії за підзвітність».
Facebook, Трамп і «фабрика тролів»
Скандал навколо втручання у вибори президента США спалахнув у вересні 2017 року. Тоді Facebook відзвітував про виявлення і блокування облікових записів «фабрики тролів», які могли вплинути на президентські вибори. За даними соцмережі, «Агентство інтернет-досліджень» за два роки витратило 100 тисяч доларів на покупку реклами в Facebook. Пости «фабрики тролів» про американську політику побачили близько 126 мільйонів користувачів.
У лютому 2018 року Мінʼюст США офіційно звинуватив 13 співробітників «Агентства інтернет-досліджень», включаючи його гендиректора Євгена Пригожина, у втручанні в американські вибори.
Це загострило відносини між Росією і США, після чого американська влада ввела нові санкції проти РФ.