Новини

В Україні групи продовженого дня в школах тепер формують по-новому. Що зміниться?

Автор:
Анастасія Котова
Дата:

УНІАН

В України почав діяти новий порядок формування груп продовженого дня, а також груп для учнів з особливими потребами. Відповідний указ Міністерства освіти і науки опублікований в «Офіційному віснику України» у пʼятницю. «Бабель» розбирався в нових нормах.

Скорочення різниці у віці учнів груп продовженого дня

Якщо раніше групи продовженого дня комплектували з учнів чотирьох вікових категорій, наприклад, учнів 1-4 класу, то зараз різниця у віці учнів однієї групи не може перевищувати двох років. У той же час у школах, розташованих у сільській або гірській місцевості, де здійснюється підвіз шкільним автобусом, групи можна створювати для учнів різного віку.

Хто приймає рішення про створення продльонок?

Тепер рішення про створення та роботу продльонок приймають засновники шкіл за письмовою заявою батьків або інших законних опікунів. Для цього в школі також повинна бути відповідна матеріально-технічна база та умови для харчування, а для першокласників при необхідності можуть створювати умови для сну.

Час перебування в групі, виконання домашки, прогулянок, ігор і обіду

Зараховувати дітей до групи можна протягом усього навчального року. Знаходитися в групі продовженого дня учні мають не більше шести годин на день. Прогулянки на відкритому повітрі повинні тривати не менше 1,5 годин для учнів початкових класів та харчування тривалістю не менше 30 хвилин.

На виконання домашніх завдань (при наявності) повинно виділятися не більше однієї години. Раніше другий і третій класи виконували домашку 1 годину 10 хвилин, четвертий-шостий — 1,5-2,5 години, а сьомий -3 години.

Також більше часу виділили на спортивно-оздоровчих заняття — одну годину замість 35-45 хвилин. Крім того, вчителі повинні кожні 15 хвилин проводити для учнів початкових класів фізкультхвилинки та гімнастику для очей.

Скільки дітей може бути в групі продовженого дня?

Чисельність групи продовженого дня не повинна перевищувати 30 дітей. Меншу граничну кількість учнів у групі може встановити керівник школи, погодивши це рішення з засновником.

Інклюзивні і спеціальні групи створюють за заявою батьків або інших законних опікунів. Наповнюваність спецгрупи повинна бути від 6 до 12 учнів, залежно від нозології. В інклюзивних групах може бути і до 30 дітей, однак їх зможуть відвідувати 1-3 дитини з порушеннями опорно-рухового апарату і затримкою психічного розвитку, і не більше двох дітей з числа повністю незрячих і нечуючих дітей, з важкими порушеннями мови, аутизмом або на візках.