«Маша їсть і пʼє». Найпопулярніший хот-дог столиці: з молочною сосискою та сиром із пліснявою. Пропонує Ян Монастирський
- Автор:
- Марія Жартовська
- Дата:
Юлія Вебер / «Бабель»
Мода на вуличну їжу почалася в столиці шість років тому, коли українські мілленіали захотіли стригтися, одягатися і розважатися так, як їхні однолітки в «хіпстерському» Вільямсбургу (Бруклін, Нью-Йорк). Саме тоді Ян Монастирський відкрив перший кіоск з хот-догами Bistro-Bistro — біля виходу зі станції метро «Хрещатик», прямо навпроти McDonalds. Тоді Монастирський сам стояв біля гриля. Найпопулярнішим миттєво став хот-дог «Джованні» — за ним шикувалися черги. Його Монастирський і приготував для нової рубрики «Бабеля», де політична кореспондентка Маша Жартовська відпочиває від інтервʼю з міністрами, мерами і радниками президента.
Коли йдуть у Bistro-Bistro, то рідко згадують назву. Частіше — «йдемо до Монастирського». Або «йдемо їсти хот-доги до Яші». Їх їдять усі: бізнесмен Гарік Корогодський, ресторатор Сава Лібкін, письменник Антон Фрідлянд, жителі навколишніх будинків, парафіяни сусіднього Володимирського собору і модно вбрана молодь з бару «Окно» через дорогу.
У ресторанному бізнесі Монастирський з 1996 року — підробляв з сімнадцяти років, пізніше працював барменом в Caribbean Club. У 2013 році Монастирський і його партнер Павло Морозов відкрили ресторан «Онегин» на вулиці Пушкінській, за крок від будівлі «Нафтогазу» і за десять кроків від Хрещатика. Пів року справи йшли добре, потім почалася Революція гідності, на Хрещатику зʼявилися барикади і ресторан довелося закрити. Подумавши пару місяців, Монастирський відкрив на Хрещатику кіоск і почав робити хот-доги. Він був одним з перших, хто взявся готувати вуличну їжу в Києві — одразу після кіосків Furgoneta з бургерами і локшиною.
«Все вийшло випадково — хот-доги так хот-доги. Красивої легенди у мене немає», — розповідає Монастирський. В наступні роки він відкривав нові точки — на Контрактовій площі, на вулиці Шота Руставелі і навіть в Гідропарку. Зараз у Монастирського невелике кафе на вулиці Івана Франка. Він закрив його на ремонт, коли почався карантин, і зараз працює на доставку.
В меню у Монастирського є чотири непорушні стовпи: хот-доги «Лаціо», «Баварія», «Нью-Йорк» і «Джованні» — саме він найбільш впізнаваний. «Він на першому місці з 2014 року, — каже Монастирський. — Його дуже люблять дівчата, та й моя цільова аудиторія — то дівчата. Можливо, справа в незвичному поєднанні продуктів». У «Джованні» молочна сосиска, рукола, помідор, соус на основі вершків та сиру горгонзола, а зверху — натертий сир дор блю. До хот-дога можна взяти безалкогольну Bloody Mary, яку в Bistro-Bistro готують за власним рецептом.
У Bistro-Bistro є зухвалий, навіть хвалькуватий слоган — «кращі хот-доги столиці». Хот-доги пробував робити багато хто, відкривали й закривали точки, а ось Bistro-Bistro живе й досі. Чому? «Гарне питання, — каже Монастирський. — Тому що я приділяю їм стільки ж уваги, як і на самому початку».