«З українського в цьому фільмі буде тільки моє громадянство». Каннський лауреат, режисер Мирослав Слабошпицький дебютує в Голлівуді з фільмом «Тигр» — коротке інтервʼю theБабелю
- Автор:
- Юлія Рябчун
- Дата:
Dave J Hogan / Getty Images for BFI
Український режисер Мирослав Слабошпицький підписав контракт на зйомки нового фільму з Focus Features — підрозділом студії Universal Pictures, що фінансує і прокатує європейське та американське незалежне кіно. В основу сценарію ліг сюжет книги канадського письменника та журналіста Джона Вейлланта «Тигр. Правдива історія помсти і порятунку»: амурський тигр — один з найнебезпечніших хижаків на Землі — полює на мешканців далекосхідного селища; тигра вистежує загін інспекторів. Книга стала бестселером у 2010 році, тоді ж студія викупила права на екранізацію. Передбачалося, що зробить її режисер Даррен Аронофскі, а Бред Пітт зіграє головну роль. Зрештою стрічку зніматиме Мирослав Слабошпицький — у 2014 році він отримав гран-прі секції «Тиждень критики» Каннського фестивалю за драму «Племʼя». Продюсерські компанії Аронофскі і Пітта беруть участь у виробництві.
Ви перший український режисер, з яким підписала контракт голлівудська студія. Як це вийшло?
Це дуже серйозна історія. У мене контракт товщиною з Біблію, [де] обмеження майже на все. Не можу розповідати технічні подробиці, суму бюджету, час [зйомок], [акторський] склад — усе оголосять централізовано.
Звідки виникла ідея фільму?
[У 2014 році] Я зняв картину «Племʼя», яка прогриміла не тільки в Каннах, але і в США. Вона сподобалася [акторові] Джареду Лето, [режисерові] Даррену Аронофскі, [письменнику і сценаристу] Ірвіну Велшу. Потім у мене був тур по США із фільмом. Я бачився з Аронофскі в Нью-Йорку, ми познайомилися, але не говорили про спільну роботу.
Тоді «Племʼя» було в сантиметрі від [номінації на] «Оскара» [за кращий фільм іноземною мовою], якщо б Україна не забодала його і не висунула «Поводиря» [режисера Олеся Саніна].
Після того, як фільм вийшов у США, у мене зʼявилися менеджер та агент — як у будь-якого американського режисера. Мене репрезентує одне з найбільших агентств — Creative Artist Agency. Воно ж представляє акторів, співаків, [а також] Бреда Пітта, Дарена Аронофскі, Стівена Спілберга. Мій агент періодично надсилав мені сценарії, за три роки я прочитав близько сотні. Деякі з цих фільмів уже зняті іншими людьми і пройшли в американському прокаті. Це дуже забавно — йдеш повз кінотеатр і бачиш фільм, сценарій до якого ти читав.
А чим був хороший сценарій про тигра?
Це книга Джона Вейлланта, канадського журналіста, її переклали російською мовою. Коли до мене потрапив сценарій, я її прочитав, вона мені дуже сподобалася. Далі ми звʼязалися з автором сценарію. [За правилами Гільдії сценаристів США] Я не можу називати його імʼя.
Українські актори будуть зніматися в проекті? У ньому взагалі буде представлена Україна?
Це повністю американський фільм, це не ко-продукція [з Україною]. Його продюсують компанії Plan B і Protozoa, фінансує Focus Features — це артхаусний підрозділ [студії] Universal. Усі інші деталі контракту поки under embargo [тримаються в секреті]. Можу лише підкреслити, що це повністю американський фільм. Українського в фільмі — лише моє громадянство, мій паспорт. Все, що поки є українського — тільки я.
Розкажіть про участь Даррена Аронофскі та Бреда Пітта.
Компанія Plan B [яка належить Бреду Піттту, у 2013-му] спродюсувала «12 років рабства», що отримав «Оскар» як кращий фільм року. Там працює велика команда: [продюсер, співпрезидент компанії] Джеремі Клейнер, [продюсер, президент компанії] Діді Гарднер. [Компанія Даррена Аронофскі] Protozoa в минулому році випустила «Джекі» — про Жаклін Кеннеді, з Наталі Портман у головній ролі.
Focus, Plan B і Protozoa — ці три компанії відповідають за виробництво фільму.
Вам доведеться переїхати до США?
Про остаточний переїзд не говоримо, але, зрозуміло, доведеться з групою на час зйомок жити й працювати в Америці.
Ви вже познайомилися з автором книги Джоном Вейллантом?
З моменту видання книги минуло 10 років. Сценарій писали теж досить довго. Я поки не спілкувався з автором книги. У цілому, для мене це цікавий виклик, тому що американське кіно відрізняється від нашого, і не тільки якістю зірок, але й процедурою та сприйняттям. Мені дуже цікаво все розкривати.
Ви маєте на увазі підвищену секретність зйомок?
І це в тому числі.