ЗМІ опублікували «блог» американського офіцера про українську армію, а після заявили про кібератаки. У ВСУ його назвали фейком
- Автор:
- Костя Андрейковець
- Дата:
Joint Multinational Training Group-Ukraine
Низка українських ЗМІ напередодні опублікували матеріали нібито з блогу американського підполковника армії США Роберта Трейсі про пияцтво і корупцію серед українських військових у навчальному центрі на Яворівському військовому полігоні.
У колонці від імені Трейсі, який обіймає посаду начальника Обʼєднаної багатонаціональної групи з підготовки — Україна (командир тактичного підрозділу «Карантан»), стверджувалося, що українські військові, які потрапляють на навчання в Яворівський центр, не знають англійської і не хочуть її вчити, постійно пиячать, а «за будь-яке просування по службі треба давати хабар».
Начальник управління звʼязків із громадськістю ЗСУ Богдан Сеник заявив у коментарі theБабелю, що зазначений блог — це «фейк і вкидання», а сам Трейсі неодноразово позитивно оцінював роботу українських підрозділів у Яворівському центрі.
В Обʼєднаній багатонаціональній групі заявили, що невідомі видавали себе за Трейсі і спеціально намагалися дискредитувати ЗСУ та американську місію.
Пізніше інтернет-видання «Новое время» повідомило про злам свого сайту і заміну невідомими статті про ДТП на публікацію з блогу із заголовком «Українські військовослужбовці — головна проблема Яворівського навчального центру». Видання Depo.ua також повідомило про злам свого сайту і публікацію кіберзлочинцями на ресурсі замовного матеріалу. Новину з «блогу Трейсі» також прибрав канал «112 Україна», її залишив лише сайт «Страна.uа».
«Новини» про українських військови, які «пиячать», також випустили багато сепаратистських та проросійських сайтів.
- У «НВ» після повідомлення про злам заявили, що звернуться у правоохоронні органи.
- Британський журналіст і засновник дослідницької групи Bellingcat Еліот Хіггінс заявив, що за кібератаками на організацію стоять російські хакери.
- Росія виявилася глобальним лідером із застосування дезінформації в інтернеті та втручання у внутрішні справи інших країн. На частку Росії припадає 72% усіх кампаній з дезінформації.