Новини

Директор Burning Man виступила проти перетворення культури фестивалю на товар

Автор:
Ольга Матвєєва
Дата:

Duncan Rawlinson / Flickr

Маріан Гуделл, генеральний директор некомерційного фестивалю Burning Man у США , написала в своєму блозі про «тривожні зміни в культурі Burning Man в Black Rock City», особливо посилаючись на учасників, які пускають на свої проекти тільки молодих і симпатичних людей або намагаються користуватися брендом фестивалю для реклами своїх продуктів.

«Після Black Rock City 2018 наша PR-команда зібрала приклади комодифікації і експлуатації Black Rock City і культури Burning Man. Звіт складається з 55 сторінок. Протягом кількох років ми спостерігали деякі тривожні тенденції, але цей звіт приголомшив мене», — написала Гуделл.

Основними проблемами вона назвала комерціоналізацію і маніпуляцію брендом фестивалю, а також компанії, які роблять «люксові» табори і всілякі пакетні пропозиції, які пізніше здають за великі суми грошей.

«Burning Man — це зʼєднання з самим собою і з іншими. Це місце і культура, що заохочує прямий і безпосередній досвід. Ви можете створювати свою власну реальність, а також робити речі, які ви не зможете зробити поодинці», — написала вона.

На її думку, процес планування поїздки на фестиваль, покупки квитків та приїзд — невідʼємна частина його духу. Тому цього року планують продавати менше дорогих квитків на фестиваль, а також обмежити кількість квитків, що продають в одні руки.