На добудову другої «Мрії» необхідно $300—400 млн. Проте є проблеми
- Автор:
- Костя Андрейковець
- Дата:
Alexander Gorlin / Flickr
На добудову другого найбільшого літака у світі Ан-225 «Мрія» потрібно $300—400 млн. Але для реалізації проекту необхідно вирішити проблему з будівництвом шасі, розповів конструктор підприємства «Антонов» Микола Калашников на Youtube-каналі Державного музею авіації.
«Цифра з кожним роком змінюється. Не тільки через інфляцію гривні, але й того ж долара. Час іде, і світові ціни зростають. Сума 500 млн — така сума ніколи не фігурувала ніде. Десь 400 з чимось фігурувала, за попередніми підрахунками. Я не володію всією інформацією, тільки тією, яка через мене проходила. Від 300 до 400, у цьому діапазоні», — сказав він.
За його словами, в ангарі «Антонова» стоїть хвостова частина другого літака-гіганта, але шасі підприємство не в змозі зробити самостійно. «Орієнтувалися на завод «Південмаш», ракетний завод. Там проблеми. Ми не в змозі самі зробити. Робили в Нижньому Новгороді, в Горькому, думати про це навіть особливо не доводиться... Оптимізму великого немає», — зазначив Калашников.
Директор «Авіаліній Антонова» Михайло Харченко додав, що проблеми є і з попитом на перевезення специфічних вантажів на світовому ринку. Він пояснив, що транспортування вантажів таким літаком коштує від $1 млн, і замовників не так вже й багато. Усього на рік «Мрія» виконує 20—30 польотів.
Разом з тим Харченко заявив, що літак економічно себе виправдовує і дає «свої 10—15% у загальну скарбничку».
Нагадаємо, у 2016 році «Антонов» уклав угоду з китайською компанією AICC. За договором планується побудувати другий літак Ан-225, а також налагодити серійне виробництво в Китаї.
- НАТО продовжило на три роки співпрацю з українською держкомпанією «Антонов» в оренді двох важких транспортних літаків Ан-124-100 «Руслан». Транспортники виконуватимуть стратегічні перевезення в межах програми Strategic Airlift Interim Solution (SALIS) до 31 грудня 2021 року.