Новини

Користувачі мережі вибрали нову назву для коньяку України. Навіщо це потрібно?

Автор:
Ольга Матвєєва
Дата:

Mathew Schwartz / Unsplash

Уже відомі результати громадського онлайн-голосування, яке обирало нову назву коньяку України. Його проводив проект «Географічні зазначення в Україні», що фінансується Європейським Союзом. За результатами, 25,6% опитаних проголосували за те, щоб коньяк в Україні почали називати «Український бренді» або «Бренді України». Про це йдеться в пості проекту в Facebook

На другому місці — назва «Бурштин» / «Бурштинок» / «Бурштиняк» (9,4%). Третє місце займає «Гайстер» (8,5%). Далі йдуть: «Кʼянок» (7,9%), «Дубовик» / «Дубняр» (7,2%), «Брунат» (5,3%), «Каннук» (4,5%), «Укрньяк» / «Украньяк» (4,3%) , «Сонцедар» / «Сандарам» / «Виндар» (3,3%), «Бревіс» (3%).

Інші варіанти отримали менше трьох відсотків голосів.

Результат голосування не гарантує, що коньяк українського виробництва називатиметься «Українським бренді». В кінці січня Міністерство аграрної політики і продовольства України планує провести нараду з виробниками коньяку України для того, щоб визначитися з новою назвою. На нараді представлять результати цього опитування.

Навіщо це потрібно?

У відповідності з Угодою про асоціацію з ЄС, Україна з 2026 року повинна відмовитися від використання захищеного географічного зазначення «коньяк» для продуктів, які виготовляються в Україні. Замість слова «коньяк» потрібно буде або вживати термін «бренді» або нову назву, яка пошириться тільки на українську продукцію.

Бренді — міцний алкогольний напій, а також — загальний термін, яким позначають продукти дистиляції виноградного вина, фруктової або ягідної браги (зазвичай міцністю 40—60%). Найчастіше бренді виготовляють з виноградного вина.