Веганські презервативи перетворилися на багатомільйонний бізнес на хвилі популярності «зеленої продукції» — переказуємо матеріал ВВС

Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:
Веганські презервативи перетворилися на багатомільйонний бізнес на хвилі популярності «зеленої продукції» — переказуємо матеріал ВВС

Дар'я Светлова / Артем Марков / «Бабель»

Світовий ринок презервативів оцінюють приблизно у вісім мільярдів доларів, і найближчим часом, за прогнозами, це число зросте майже вдвічі. Завдяки популярності екотоварів на ринку барʼєрних контрацептивів зʼявилася нова ніша. Виявляється, у звичайних презервативах крім основного компонента, латексу, використовують тваринний білок. Альтернатива — веганські презервативи з екологічно чистого латексу, з рослинним мастилом та в упаковці з паперу, придатного для вторинної переробки. Коштують вони дорожче, але користуються великим попитом. ТhеБабель переказує матеріал ВВС про німецький стартап, який за чотири роки перетворив бренд веганських презервативів на багатомільйонний бізнес.

У 2015 році Філіп Зіфер і Вальдемар Цайлер з Берліна запустили краудфандингову кампанію для свого нового стартапу — сервісу онлайн-продажів презервативів Einhorn. «Ми шукали продукт, який би легко продавався і нам не довелося б мати справу з поверненнями — найбільш витратною частиною такого бізнесу. Презервативи були ідеальним продуктом».

Зрештою, вони зібрали 100 тисяч євро. Однак багато з тих, хто жертвував кошти, ставили одне й те саме питання: «Чи є ці презервативи веганськими?» Зіфер вирішив детальніше вивчити індустрію і «здивувався тому, наскільки застарілим виявився брендинг». Головний компонент сучасних презервативів — латекс, який добувають з каучукових дерев. Для того, щоб його помʼякшити, більшість виробників використовують казеїн — білок, що міститься в молоці ссавців.

Сьогодні обсяг світового ринку презервативів оцінюється приблизно у вісім мільярдів доларів. За прогнозами на 2026 рік, ця цифра зросте до 15 мільярдів. Спочатку Зіфер і Цайлер не думали, що зможуть конкурувати з іншими виробниками презервативів. Проте до 2019-го їхній стартап приносить уже близько пʼяти з половиною мільйонів доларів на рік. Середній вік покупців від 20 до 40 років, 60 відсотків з них — жінки.

Тільки минулого року компанія продала понад чотири з половиною мільйони презервативів, а на початку цього запустила свою лінійку засобів особистої гігієни з органічної бавовни. Упаковка з семи веганських презервативів коштує шість євро, а упаковка з восьми звичайних презервативів — пʼять євро. Незважаючи на це, Einhorn уклала партнерську угоду з німецьким гігантом з виробництва туалетного приладдя і товарів для будинку DM.

Річ у популярності екотоварів. За даними Німецького агентства з навколишнього середовища, німецькі споживачі витратили близько 60 мільярдів євро на «зелену продукцію» у 2016 році. І чим далі, тим більше грошей люди витрачають на екотовари. У DM кажуть, що їхні клієнти все більше дбають про екологію, тому вони хочуть запропонувати їм альтернативу.

Einhorn — не першопрохідці на ринку веганських презервативів. У 2013 році такі продукти почала випускати американська компанія Glyde. Проте Зіфер і Цайлер не тільки замінили тваринний білок на рослинну змазку. Вони дбають про те, щоб латекс для їхніх презервативів був екологічно чистим. Тому співпрацюють з дрібними фермерами в Таїланді, які вирощують каучукові дерева без пестицидів. Упаковка для презервативів зроблена з паперу, придатного для стовідсоткової вторинної переробки.

Коли Зіфер і Цайлер заснували свій бізнес, вони підписали «Підприємницьке зобовʼязання». Einhorn жертвує частину свого прибутку на відновлення лісів і готує петиції для парламенту Німеччини стосовно зміни клімату та ґендерної рівності.