На фестивалі BALLET OPEN SPACE виступають прима-балерина Нью-Йорк Сіті балет і головні солісти Національної опери. Ось як виглядав генеральний прогін — у трьох абзацах і 30 знімках

Автор:
Роксана Рублевська
Дата:
На фестивалі BALLET OPEN SPACE виступають прима-балерина Нью-Йорк Сіті балет і головні солісти Національної опери. Ось як виглядав генеральний прогін — у трьох абзацах і 30 знімках

Юлія Вебер / «Бабель»

До 19 жовтня в Національній опері України триває BALLET OPEN SPACE — міжнародний фестиваль, який організувала сімейна пара артистів балету Олександр Стоянов і Катерина Кухар. Фестиваль розпочався одноактною постановкою Touch of Illusion («Дотик ілюзії») від європейського хореографа Рікардо Амаранте на музику композитора Сергія Рахманінова. За чотири години до початку премʼєри theБабель побував на генеральній репетиції постановки та описав свої враження у трьох абзацах і 30 фото.

У хол оперного театру один за одним заходять артисти балету. Стрункість, лебедині шиї та королівські постави навіть у звичайному одязі видають їхню професію. Нас зустрічає організатор фестивалю, артист балету Олександр Стоянов, і проводить за лаштунки. У цьому балеті, розповідає він, для оркестру побудували спеціальну конструкцію, щоб музиканти грали на сцені поруч із танцюристами. Одночасно на сцені задіяно 70 осіб. Музиканти займають свої місця і готові грати «Концерт для фортепіано з оркестром № 2» Рахманінова. Основну партію на фортепіано без нотних аркушів виконує піаніст Антоніо Баришевський. Перед прогоном артисти розминаються на сцені. Хтось стоїть за лаштунками й тягнеться біля стіни, лави або столу, хтось відпрацьовує окремі рухи на сцені чи розтягується, лежачи на підлозі. Артисти репетирують без гриму та костюмів, у зручному одязі та тренувальних пуантах, але вже за годину переодягаються. З глядацького залу спостерігають художній керівник трупи, хореограф Рікардо Амаранте та педагоги Тетяна Голякова й Вадим Буртан. На генеральній репетиції, пояснює Стоянов, артисти відпрацьовують найскладніші елементи, щоб у них був шанс виправити помилки до премʼєри.

Хореограф Рікардо Амаранті і прима New York City Ballet / San Francisco Ballet Анна Софія Шеллер

Юлія Вебер / «Бабель»

Хореограф Рікардо Амаранті
і прима New York City Ballet / San Francisco Ballet Анна Софія Шеллер

Хореограф Рікардо Амаранті і прима New York City Ballet / San Francisco Ballet Анна Софія Шеллер

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Микола Гординський, соліст театру San Francisco Ballet

Юлія Вебер / «Бабель»

Микола Гординський і Анна Софія Шеллер

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Створити балет «Дотик ілюзії» Рікардо Амаранте вирішив після того, як послухав «Концерт для фортепіано з оркестром № 2» Сергія Рахманінова. Цей твір був знаковим у біографії композитора. Він став символом виходу Рахманінова з затяжної депресії через творчі та любовні невдачі. «Концерт...» композитор присвятив своєму лікарю-психотерапевту Миколі Далю на знак подяки за те, що нарешті одужав. Амаранте поставив собі за мету показати чотири періоди життя Рахманінова. Партії періоду юності композитора виконують солісти Національної опери України — Олексій Тютюнник та Юлія Москаленко; партії періоду падіння — солісти Національної опери України Сергій Клячин і Катерина Курченко; періоду розпачу — заслужена артистка України Юлія Кулик і народний артист України Денис Недак; партії подолання — Віталій Нетруненко, соліст Національної опери України, та Анна-Софія Шеллер, прима-балерина New York City Ballet / San Francisco Ballet.

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Організатор BALLET OPEN SPACE, українська прима-балерина Національної опери України Катерина Кухар

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Диригент Микола Дядюра

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Олексій Баклан, головний диригент Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва, з 2008 —  художній керівник театру.

Юлія Вебер / «Бабель»

Юлія Вебер / «Бабель»

Прогін триває годину. Сцени змінюють одна одну швидко, після кожної викладачі кажуть, що це було блискуче, але можна ще чуттєвіше. Головне завдання нашого фотографа Юлії Вебер за лаштунками — намагатися не відволікати артистів, але ті й самі зосереджені лише на своїх партіях і навіть не перемовляються між собою. Репетиція закінчена о 14:30, артисти йдуть переодягатися до гримерки. За чотири години розпочнеться премʼєра.

Юлія Вебер / «Бабель»