«Зараз у нас сексуальна еволюція, але не всі це помічають». Співзасновник інклюзивного секс-шопу Тарас Крупа — про ігри для дорослих, вітчизняну продукцію та ставлення до сексу в Україні

Автор:
Сергій Пивоваров
Дата:
«Зараз у нас сексуальна еволюція, але не всі це помічають». Співзасновник інклюзивного секс-шопу Тарас Крупа — про ігри для дорослих, вітчизняну продукцію та ставлення до сексу в Україні

Анастасія Гудзь / «Бабель»

У 2011 році підприємець Тарас Крупа і студент КПІ Мирослав Мартинюк відкрили LOVESPACE — перший український секс-шоп із лекторієм і кімнатою для майстер-класів. Кореспондент theБабеля розпитав Тараса Крупу про те, хто і що купує, про підтримку вітчизняного виробника, інклюзивність та про сексуальну еволюцію в українському суспільстві, яку не всі помічають.

Люди бояться слова «секс». Для українців і для пострадянського простору загалом секс — це сором. Я це відчував і досі відчуваю у спілкуванні з клієнтами. Тому ми і придумали LOVESPACE.

Ми почали у 2011 році. Мій партнер Мирослав Мартинюк молодший за мене років на 10. Він навчався в КПІ, усі його однокурсники зараз пишуть іграшки або розробляють інші продукти. А він покинув навчання, тому що хотів зробити секс-шоп. У мене були гроші, я запропонував йому стати партнерами. Потім я і сам загорівся. Менше нервів, є куди рухатись, є розуміння, що робити на 10—15 років наперед. [Перш ніж відкрити секс-шоп, Тарас Крупа надавав юридичні послуги з отримання дозволів і ліцензій для бізнесу].

Зараз у нас відбувається сексуальна еволюція, але не всі це помічають. Коли ми починали в 2011 році, наш колектив складався з трьох людей. Ми пішли роздавати візитки-флаєри секс-шопу, і нас кілька разів ледь не побили. За вісім років люди почали говорити про секс, усвідомили, що практично не знають свого тіла. Вони банально не можуть пояснити своїм дітям, що таке ерекція. Зараз люди почали виходити за межі ліжка, говорити про своє тіло, бо секс — це про комунікацію, а не про те, яку позу прийняти.

У мене була ситуація, коли клієнт дістав пістолет. Він був із дівчиною і у такий спосіб зреагував на мій жарт про анальні іграшки. Потім ми з ним ще довго спілкувались. Зрештою він вибачився: сказав, що в нього «стрес», бо він, мовляв, «з 90-х».

Більшість чомусь думає, що, наприклад, лесбійки чи геї — це основні клієнти секс-шопа. Я теж раніше думав, що ЛГБТ-спільнота — це наша цільова аудиторія. Але насправді вони складають дуже малий відсоток. Трансґендери чи транссексуали — їх ще менше, вони взагалі не наші клієнти. Щодо БДСМ — це теж, насправді, дуже вузька спільнота, і вони не купують у секс-шопах.

Анастасія Гудзь / «Бабель»

Якщо років п’ять тому до нас рідко приходили сімейні люди та молоді пари, то зараз — це наші основні клієнти. Пари різного віку із сучасним мисленням, з дітьми чи без дітей, люди, які подорожують, — відкриті люди. Переломним став фестиваль «Секс і місто» у 2015 році [проходив 18—19 липня на ВДНГ у Києві], коли ми зробили перфоманс, де «шмагали» усіх охочих. До нас їх вишиковувались черги.

Наступного року зростатиме попит на іграшки для пар, що можуть одночасно стимулювати і чоловіка, і жінку. Зараз їх дуже багато. В трендах залишатиметься We Vibe Sync [вібратор для пари] — це найпопулярніша іграшка і в Україні, і в світі. Світовий тренд — це сексуальне здоров’я, бо всі зрозуміли, що воно впливає і на все інше, взагалі на все життя. Головні товари для сексуального здоров’я — це масажери простати, гідропомпи, смарт-тренажери Кегеля [для інтимних м’язів, наприклад, для жінок після пологів], якими можна керувати за допомогою смартфона.

Анастасія Гудзь / «Бабель»

Ті, хто робить щось унікальне в нашій сфері, — це лічені люди як в Україні, так і в світі. На відміну від усіх інших секс-шопів ми, наприклад, виробляємо ігри для дорослих. Більшість наявних ігор — російські. Вони типові, і там дівчина повинна, як то кажуть, «весь час смоктати». Наша гра VanderSex — англо- та україномовна — поки що єдина в Україні, вона про комунікацію та ґендерну рівність. Ми виробляємо продукти БДСМ-тематики: наручники, поножі. Ми зовсім відмовилися від продукції з Китаю, хоча це було не дуже рентабельно. Натомість ми, по-перше, фінансуємо наших виробників, по-друге, отримуємо суперʼякість.

Анастасія Гудзь / «Бабель»

Наприклад, в Україні виготовляють дуже якісні латексні костюми. Їх виробляють із сировини, яку завозять з Великої Британії, а тут майстри вже придумують дизайн і компонують моделі. Український латекс продається здебільшого в Америці, а ми — одні з небагатьох, хто продає його тут. Є навіть американці, які навмисно приїжджають за ним сюди, бо тут він коштує дешевше.

Ми почали звертати увагу на інклюзивність десь півтора року тому. Наша співробітниця Олександра працювала волонтером із людьми з вадами зору, з дітьми з ДЦП — вона почала мені казати, що треба робити щось для людей з інвалідністю. Ще нам у цьому допомагають [авторка програм із сексуальної грамотності для підлітків і дорослих] Юлія Ярмоленко і [засновник проекту Доступно.UA] Дмитро Щебетюк.

Анастасія Гудзь / «Бабель»

Ми викладаємо на сайті відео з субтитрами, що є дуже важливим для людей з порушеннями слуху. Працюємо над впровадженням шрифту Брайля, а також над доступністю інформації онлайн для людей з інвалідністю. Наприклад, ми єдині з усіх секс-шопів України, хто має на сайті 3D-тур. Можна побачити, який у нас вхід, як він обладнаний, оглянути усе приміщення. І тоді вже вирішувати — чи хочете ви сюди їхати і чи зможете ви тут проїхати, бо це важливо для людей з інвалідністю.