ЦПК оприлюднив текст законопроєкту для захисту Татарова, існування якого він заперечував

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:
ЦПК оприлюднив текст законопроєкту для захисту Татарова, існування якого він заперечував

Центр протидії корупції оприлюднив текст законопроєкту, який, за його даними, Офіс президента готує для захисту від кримінального переслідування заступника глави ОП Олега Татарова. Напередодні останній це заперечував.

Копію документа ЦПК опублікував на своєму сайті, зазначивши, що у їхньому розпорядженні також є внутрішні офіційні документи, які підтверджують факт підготовки проєкту.

В організації додають, що виходячи з отриманих документів, до процесу розробки проєкту була залучена й генпрокурор Ірина Венедіктова — вона доручила своїм заступникам внести пропозиції до нього.

У ЦПК зазначають, що найшкідливіша зміна у проєкті стосується підслідності НАБУ — тобто переліку справ, якими має займатися бюро.

На сьогодні підслідність НАБУ — це частина злочинів або корупційних, або пов’язаних з корупцією за умови, що ці злочини вчинені або топпосадовцем, або розмір предмета злочину чи шкоди від нього перевищує 1 мільйон 135 тисяч гривень. В ОП ж пропонують прибрати умови підслідності щодо топфігурантів та суми злочину.

Окрім цього, генпрокурору пропонують надавати право забрати в НАБУ будь-яку справу. У законодавстві зараз міститься пряма заборона доручати розслідування справ, підслідних НАБУ, іншим органам. У проєкті її пропонують змінити, додавши виняток, що рішенням генпрокурора цю заборону можна порушити.

Ще одна зміна — це зміна підсудності Вищого антикорупційного суду (ВАКС). Зараз підсудність ВАКС визначена чітким переліком статей і є ширшою, ніж справи НАБУ. Натомість у законопроєкті пропонується просто переписати, що ВАКС займається лише тими справами, що і НАБУ. Це дозволить, забираючи справи у НАБУ, забирати їх одночасно і у ВАКС.

Крім того, в НАБУ і в Спеціалізованої антикорупційної прокуратури фактично відбирають можливість прямої безпосередньої співпраці з іноземними правоохоронними органами. Натомість, в законопроєкті чітко вказується на те, що така співпраця зможе бути реалізована лише через Офіс генпрокурора.