Amazon звинувачують в жорсткому контролі співробітників, через що їм доводиться справляти потребу в пляшки. Компанія виправдовується

Автор:
Дмитро Мирончук
Дата:

@wwunited / Twitter

Компанію Amazon, засновник якої Джефф Безос є однією з найзаможніших осіб світу, довгий час звинувачують у надважких умовах праці, мінімальних ставках та переслідуванні робітників, невдоволених таким ставленням. Нещодавно керівництву найпопулярнішого торговельного майданчика в онлайні закинули те, що його персоналу через брак часу й навантаження доводиться справляти малу потребу в пляшки, а велику — в торби.

Компанія виправдовується, заперечуючи подібні звинувачення як абсурдні, однак низка журналістів стверджує, що має докази, пише The Verge.

Увага до проблеми з пляшками розрослася після суперечки в Twitter, в якій конгресмен Марк Покан закинув Amazon переслідування робітників, що прагнуть організувати профспілку, і примус справляти потребу в пляшки з-під води. У компанії відповіли, що чутки про пляшки — вигадка.

«Ви ж насправді не вірите в історію про пісяння в пляшки, правда? Якби це було правдою, ніхто б на нас не працював. Правда в тому, що в нас більш ніж мільйон неймовірних співробітників по всьому світу, які пишаються своєю справою, мають чудові зарплати та медичні послуги від самого початку», — написали з офіційного акаунту Amazon News.

Однак історії з пляшками довіряють небезпідставно — існує низка задокументованих випадків того, що співробітники компанії не мають часу сходити в туалет і вимушені імпровізувати, не відриваючись від робочого процесу.

Після суперечки з конгресменом у Twitter компанії почали пригадувати випадки, коли журналісти ставали свідками подібного. Зокрема, згадали книгу британського журналіста Джеймса Бладворта, у якій описувався його власний досвід на низкьооплачуваній роботі в Amazon.

«Я був тим, кому довелося пісяти в пляшку. Повірте мені, так було», — прокоментував Бладворт виправдання Amazon.

Подібний аспект умов праці в компанії також підтвердив представник американського Центру журналістських розслідувань Вілл Еванс. За його даними, Amazon відстежує переміщення своїх робітників, яким доводиться вдаватися до хитрощів, оскільки компанія вираховує з зарплат час, витрачений на туалет.

Зокрема, кур’єри компанії заходять до туалетів клієнтів разом із посилками, а робітники складів прохають своїх колег сканувати товари замість них, щоб встигнути до вбиральні. Через такі умови низка людей повідомила про хронічні хвороби сечостатевої системи.

Журналістка Motherboard Лорен Каорі Гарлі нагадала про своє розслідування щодо умов праці в Amazon з великою кількістю фотографій пляшок, повних сечі. Один з водіїв компанії в коментарі до тексту зазначив, що йому доводиться справляти потребу на ходу, з відкритих дверей авто, оскільки керівництво наприкінці кожного тижня порівнює кількість зупинок і виносить догани тим, хто зупиняв авто з товарами найчастіше.

Журналіст BuzzFeed Кен Бенсінжер також опублікував оголошення від компанії, які йому надіслав один з робітників Amazon у Каліфорнії.

«Ви відповідаєте за очищення свого фургона після завершення маршруту. Це включає сміття, торби та пляшки з сечею... Невиконання цього розпорядження призведе до винесення догани», — йдеться в оголошенні.

Крім безлічі свідчень про неможливість нормально справити малу потребу, з’явились також повідомлення про проблеми з великою. Так, видання The Intercept наводить приклад листа менеджера з логістики Amazon щодо неприпустимості залишати в машинах компанії пляшки з сечею та торби з калом.

«Будь ласка, перенаправте це повідомлення своїм водіям. Я знаю, це може виглядати очевидним, або таким, про що не потрібно нагадувати, однак, будь ласка, поясніть дохідливо, що вони не можуть залишати кал або пляшки з сечею в своїх торбах», — йдеться в листі на корпоративній пошті.

Зазначається, що туалетна проблема в персоналу Amazon геть не головна — значно більше турбує високий ризик травматизму на складах (понад 7 випадків на 100 робітників), захворюваність на коронавірус через бездіяльність щодо стримування поширення інфекції серед робітників, переслідування профспілкових активістів тощо.

  • Компанія Amazon через місяць після ребрендингу іконки додатка для Andriod та iOS зробила нову. Зміни спровокували жарти в соцмережах — в іконці побачили вуса лідера нацистської Німеччини Адольфа Гітлера.
  • Раніше Amazon заборонила продаж більшості видань Гітлера «Майн кампф» та інших нацистських пропагандистських книг у своєму магазині після десятирічної кампанії з боку благодійних організацій, які займаються питаннями Голокосту. У грудні 2019 року стало відомо, що Amazon торгувала «різдвяними прикрасами» із зображеннями концтабору Аушвіц. Згодом продукцію вилучили з каталогу.
  • Якщо на сайті лідера онлайн-торгівлі Amazon зробити запит за словом «вакцина», в топі будуть посилання на антивакцинаторські книжки, що ставлять під сумнів ефективність та безпечність щеплень.