«Самотній чоловік» чи «Три жінки». Білоруські ЗМІ придумали, як обійти заборону на соцопитування

Автор:
Вікторія Мартинюк
Дата:

Mikhail Svetlov / Getty Images

Білоруські ЗМІ придумали, як обійти заборону на проведення соціологічних опитувань, щоб дізнатися рейтинги кандидатів у президенти Білорусі, зокрема чинного глави держави Олександра Лукашенка та його конкурентки — опозиційної кандидатки Світлани Тихановської. Видання TUT.by опублікувало опитування у Twitter, де запитує читачів про фільми.

Видання поставило запитання: «Який фільм вам більше цікавий?» Для голосування, зокрема, запропонували варіанти: «Самотній чоловік» і «Три жінки» (штаб Тихановськї обʼєднався зі штабами незареєстрованих кандидатів — Віктора Бабарика та Валерія Цепкала, які представляють жінки — Марія Колеснікова та Вероніка Цепкало).

На час цієї публікації в опитуванні взяли участь 3 812 читачів, з них 4,8% проголосували за «Самотнього чоловіка».

Скріншот

У Білорусі передвиборчі нерепрезентативні опитування відвідувачів сайтів прирівняли до класичних соцопитувань. З 2002 року для проведення та публікації результатів опитувань, які стосуються суспільно-політичної ситуації, референдумів та виборів, необхідна акредитація при Інституті соціології. Цієї акредитації немає у білоруських ЗМІ. Порушення цієї вимоги з 2012 року карається штрафом у розмірі близько 2 тис. євро.

  • Раніше в опитуваннях на різних новинних сайтах колишній головний опонент Лукашенка Віктор Бабарико, якого не зареєстрували на виборах, набирав понад 50% голосів. А сам Лукашенко — близько 3%, через що в інтернеті почали поширювати мем «Саша 3%». Через це сайтам заборонили публікувати подібні передвиборчі опитування.
  • У Білорусі успішно відбувся один з наймасовіших мітингів за останні роки. Правозахисники нарахували понад 60 тисяч учасників.
  • Вибори президента Білорусі мають відбутися 9 серпня.